Lietuvos simbolizmo dailės tyrinėtoja Laima Laučkaitė brėždama ribą tarp stabrauskiškojo ir čiurlioniškojo simbolizmo versijų įvardija ją kaip skirtį tarp mokytojo ir mokinio, pirmosios ir antrosios kartos simbolistų. Stabrauskas anot jos, liko iš esmės ištikimas realistinio vaizdavimo principams ir kūrė estetizuotas alegorijas, imponavusias net konservatyvių pažiūrų kritikams bei žiūrovams (L. Laučkaitė, Vilniaus dailė XX a. pradžioje, Vilnius, 2002, p. 150). Aukso rūmai – tipiškas Vidurio ir Rytų Europos simbolizmo dailės pavyzdys. Paveikslas intriguoja nuogo moters kūno ir fantastiškos debesų architektūros sugretinimu, atveriančiu plačias erdves vaizduotės žaismui bei gausioms literatūrinio pobūdžio asociacijoms.
Teksto autorė Giedrė Jankevičiūtė
Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas
NE VIEN GROŽIS (2012). Sudarytoja ir tekstų autorė Giedrė Jankevičiūtė,
RES PUBLICA (2018). Sudarytoja ir tekstų autorė Rūta Janonienė
Parodos: „Ne vien grožis: Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje“,
2012 m. spalio
12 – lapkričio
11 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius; „Kazimieras Stabrauskas – M. K. Čiurlionio mokytojas“,
2015 m. rugsėjo
24 d. – sausio
6 d., Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas; Tarptautinė paroda „Levas Bakstas. Epocha ir kūryba“, 201
6 m. vasario
10 d. – balandžio
17 d., Baltarusijos Nacionalinis dailės muziejus, Minskas; 201
6 m. balandžio
29 d. – birželio 2
6 d., Vilniaus paveikslų galerija, Vilnius; „Priešaušris. Lietuvos dailė iki
1918 m.“
2018 m. gegužės
10 d., -
2019 m. gegužės
31 d., Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus (V. Putvinskio g.
55, Kaunas)