Puokštė su narcizais
Autorius: |
Maksas Bandas (1900–1974) |
Sukūrimo metai: | iki 1945 |
Medžiaga: | drobė |
Technika: | aliejus |
Išmatavimai: | 73 × 54 cm |
Signatūra: | apačioje kairėje: Max Band |
Liūdna meno kritikams atrodė Makso Bando tapyba. Prancūzų kritikas N. Frankas rašė: „Kaip tik kosmopolitiškajame Paryžiuje Maksas Bandas tapo dar žydiškesnis. Būdingas jo bruožas yra liūdesys. Net jo gėlės liūdnai žydi. Liūdesio lietutis apšlaksto jo veikalus, jo peizažus, jo portretus“ (1939, Apžvalga, 24:7). Įvaldęs sfumato (italų k. fumo – rūkas, sfumato – išnykstantis) tapybos techniką, kai spalvos ar tonai taip subtiliai vienijami, kad sunku atskirti, kada spalva ar tonas pereina vienas į kitą, Bandas kūrė ypač melancholišką, lyrinę nuotaiką. Litvakiška melancholija nedingo ir iš sovietmečiu ar posovietiniu laikotarpiu kuriančių dailininkų darbų. Liūdesio simboliu tapo Augustino Savicko peizažas Suglaudžia vakaras sparnus ir Adomo Jacovskio tapyba.
Teksto autorė Vilma Gradinskaitė
Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas POZUOJANTYS DAIKTAI (2017). Sudarytoja ir tekstų autorė Giedrė Jankevičiūtė, LITVAKŲ DAILĖS SAKOS (2023). Sudarytoja ir tekstų autorė Vilma Gradinskaitė