Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Plakatas „Malda į Aušros Vartų Švenčiausiąją panelę”

Autorius: Vaclovas Kosciuška (1911–1984)
Sukūrimo metai:1937
Medžiaga:popierius
Technika:spalvota spauda
Išmatavimai:50.40 × 39 cm

Vilnių lietuviškoje dailėje ir spaudoje dažniausiai reprezentavo kiekvienam lengvai atpažįstami simboliai. Vyravo Gedimino pilies ir jos prieigų vaizdai, katedra, taip pat Aušros vartai ir Aušros Vartų Švenčiausioji Mergelė Marija. Šie simboliai apeliavo į patriotinius jausmus ir savotiškai apibendrino Vilniaus esmę lietuvio akimis – tai senoji istorinė kunigaikščių Lietuvos sostinė, o kartu giliai katalikiškas kraštas, taigi, siekiant atgauti Vilnių, galima pasitelkti ir Dievo pagalbą. Pavyzdžiui, Vaclovo Kosciuškos (19111984) plakate Malda į Aušros Vartų Švenčiausiąją panelę panaudoti visi minėti simboliai: Gedimino pilis, Aušros vartai ir Mergelės Marijos paveikslas, į kurį užtarimo kreipiasi kūdikį laikanti lietuvaitė.

Teksto autorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė

Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas KAUNAS–VILNIUS / 1918–1945 (2021). Sudarytojos ir tekstų autorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė
Parodos: „1918-1945 / Kaunas-Vilnius“, 2020 rugpjūčio 27 d. – 2021 rugpjūčio 21 d., Lietuvos meno pažinimo centras „Tartle“ (Užupio g. 40, Vilnius). Kuratorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė.
© LATGA, Vilnius 2024