Plakatas „Malda į Aušros Vartų Švenčiausiąją panelę”
Autorius: |
Vaclovas Kosciuška (1911–1984) |
Sukūrimo metai: | 1937 |
Medžiaga: | popierius |
Technika: | spalvota spauda |
Išmatavimai: | 50.40 × 39 cm |
Vilnių lietuviškoje dailėje ir spaudoje dažniausiai reprezentavo kiekvienam lengvai atpažįstami simboliai. Vyravo Gedimino pilies ir jos prieigų vaizdai, katedra, taip pat Aušros vartai ir Aušros Vartų Švenčiausioji Mergelė Marija. Šie simboliai apeliavo į patriotinius jausmus ir savotiškai apibendrino Vilniaus esmę lietuvio akimis – tai senoji istorinė kunigaikščių Lietuvos sostinė, o kartu giliai katalikiškas kraštas, taigi, siekiant atgauti Vilnių, galima pasitelkti ir Dievo pagalbą. Pavyzdžiui, Vaclovo Kosciuškos (1911–1984) plakate Malda į Aušros Vartų Švenčiausiąją panelę panaudoti visi minėti simboliai: Gedimino pilis, Aušros vartai ir Mergelės Marijos paveikslas, į kurį užtarimo kreipiasi kūdikį laikanti lietuvaitė.
Teksto autorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė
Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas KAUNAS–VILNIUS / 1918–1945 (2021). Sudarytojos ir tekstų autorės Dovilė Barcytė ir Ieva BurbaitėParodos: „1918-1945 / Kaunas-Vilnius“, 2020 rugpjūčio 27 d. – 2021 rugpjūčio 21 d., Lietuvos meno pažinimo centras „Tartle“ (Užupio g. 40, Vilnius). Kuratorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė.
© LATGA, Vilnius 2024