Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Vilniaus universiteto dailės studentų lauko pratybos

Autorius: Nežinomas autorius (SBU Dailės fakulteto tapybos diplomantas (-ė) (XX a.)
Sukūrimo metai:iki 1939
Medžiaga:drobė
Technika:aliejus
Išmatavimai:152 × 224 cm
Signatūra:

signatūros nėra

Neoklasicizmas naujai interpretavo tradicinius žanrus, temas, naudojo tradicines išraiškos priemones: figūrinę kompoziciją, aiškų piešinį, monumentalias idealizuotas formas. Įkvėpimo semtasi iš antikos, renesanso, XVII–XVIII a. klasicizmo, todėl nenuostabu, kad dailėje vyravo aktai, portretai bei figūrinės kompozicijos, o jų veikėjai buvo dažnai įkomponuojami į architektūrinį urbanistinio peizažo foną, pavyzdžiui, Dailės fakulteto diplomantų drobėse Vilniaus universiteto dailės studentų lauko pratybos arba Skalbėjos (Užupyje prie Vilnelės). Istorinės temos kompoziciją primenantis figūrų išdėstymas architektūriniame Vilniaus fone šiuo atveju visiškai buitinį veiksmą paverčia savotišku didingu įvykiu. Tiesa, atsigręždami į dailės istoriją, neoklasicistai kartu naudojosi ir modernistinių krypčių (kubizmo, ekspresionizmo) patirtimi, eksperimentavo su vaizdo deformacija, ekspresija.

Teksto autorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė

Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas NE VIEN GROŽIS (2012). Sudarytoja ir tekstų autorė Giedrė Jankevičiūtė, KAUNAS–VILNIUS / 1918–1945 (2021). Sudarytojos ir tekstų autorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė
Parodos: „Ne vien grožis: Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje“, 2012 m. spalio 12 – lapkričio 11 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius