Vilniaus universiteto dailės studentų lauko pratybos
Autorius: |
Nežinomas autorius (SBU Dailės fakulteto tapybos diplomantas (-ė) (XX a.) |
Sukūrimo metai: | iki 1939 |
Medžiaga: | drobė |
Technika: | aliejus |
Išmatavimai: | 152 × 224 cm |
Signatūra: | signatūros nėra |
Neoklasicizmas naujai interpretavo tradicinius žanrus, temas, naudojo tradicines išraiškos priemones: figūrinę kompoziciją, aiškų piešinį, monumentalias idealizuotas formas. Įkvėpimo semtasi iš antikos, renesanso, XVII–XVIII a. klasicizmo, todėl nenuostabu, kad dailėje vyravo aktai, portretai bei figūrinės kompozicijos, o jų veikėjai buvo dažnai įkomponuojami į architektūrinį urbanistinio peizažo foną, pavyzdžiui, Dailės fakulteto diplomantų drobėse Vilniaus universiteto dailės studentų lauko pratybos arba Skalbėjos (Užupyje prie Vilnelės). Istorinės temos kompoziciją primenantis figūrų išdėstymas architektūriniame Vilniaus fone šiuo atveju visiškai buitinį veiksmą paverčia savotišku didingu įvykiu. Tiesa, atsigręždami į dailės istoriją, neoklasicistai kartu naudojosi ir modernistinių krypčių (kubizmo, ekspresionizmo) patirtimi, eksperimentavo su vaizdo deformacija, ekspresija.
Teksto autorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė
Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas NE VIEN GROŽIS (2012). Sudarytoja ir tekstų autorė Giedrė Jankevičiūtė, KAUNAS–VILNIUS / 1918–1945 (2021). Sudarytojos ir tekstų autorės Dovilė Barcytė ir Ieva BurbaitėParodos: „Ne vien grožis: Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje“, 2012 m. spalio 12 – lapkričio 11 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius