Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

„Neįrėmintos: Leis, Tabaka, Rožanskaitė“ Kumu meno muziejuje

Parodoje dėmesys skiriamas trijų Baltijos šalių moterų menininkių – Malle Leis (19402017), Maijos Tabakos (1939) ir Marijos Teresės Rožanskaitės (19332007) – vėlyvojo septintojo ir devintojo dešimtmečių sovietmečio darbams. Visos trys menininkės metė iššūkį šiuolaikinio meno diskursams pasitelkdamos netradicinius požiūrius į savęs reprezentavimą, erdvės kūrimo metodus ir apmąstymus apie patį buvimą menininkėmis. TARTLE parodai paskolino Marijos Teresės Rožanskaitės kūrinį „Gimimas“ (1983).

Leis, Tabaka ir Rožanskaitė buvo išskirtinės menininkės sovietų okupuotoje Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Išsilavinimas, kurį jie įgijo Talino, Rygos ir Vilniaus meno institutuose šeštajame ir septintajame dešimtmetyje, buvo panašus savo ideologiniais ir estetiniais principais, tačiau netrukus jos peržengė šiuos principus: nebūtinai tiesiogiai priešindamosi to meto meno diskursams, bet apeidamos juos būdais, kurie nukrypo ir suliejo iš pažiūros paprastų motyvų ir gestų reikšmes.

 

Daugiau apie parodą

Parodoje dėmesys skiriamas trijų Baltijos šalių moterų menininkių – Malle Leis (19402017), Maijos Tabakos (1939) ir Marijos Teresės Rožanskaitės (19332007) – vėlyvojo septintojo ir devintojo dešimtmečių sovietmečio darbams. Visos trys menininkės metė iššūkį šiuolaikinio meno diskursams pasitelkdamos netradicinius požiūrius į savęs reprezentavimą, erdvės kūrimo metodus ir apmąstymus apie patį buvimą menininkėmis. TARTLE parodai paskolino Marijos Teresės Rožanskaitės kūrinį „Gimimas“ (1983).

Leis, Tabaka ir Rožanskaitė buvo išskirtinės menininkės sovietų okupuotoje Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Išsilavinimas, kurį jie įgijo Talino, Rygos ir Vilniaus meno institutuose šeštajame ir septintajame dešimtmetyje, buvo panašus savo ideologiniais ir estetiniais principais, tačiau netrukus jos peržengė šiuos principus: nebūtinai tiesiogiai priešindamosi to meto meno diskursams, bet apeidamos juos būdais, kurie nukrypo ir suliejo iš pažiūros paprastų motyvų ir gestų reikšmes.

 

Daugiau apie parodą