„Vilniaus pokeris“ MO muziejuje
Nežinomo XVII–XVIII a. dailininko nutapytas Motiejaus Kazimiero Sarbievijaus portretas iš TARTLE kolekcijos šiuo metu eksponuojamas MO muziejaus parodoje „Vilniaus pokeris“.
Vilniaus jubiliejaus proga MO muziejuje kuriamos parodos atspirties tašku R. Gavelio „Vilniaus pokeris“ pasirinktas neatsitiktinai. Romane vaizduojamas laikas ir paties romano išleidimo metai yra svarbūs veiksniai, formuojantys parodą.
Pagrindinis romano veiksmo laikas – vėlyvasis sovietmetis – yra didžiąją MO muziejaus kolekcijos dalį sudarančių autorių gyvybingiausios kūrybos metas. Todėl tų laikų socialinės, politinės, kultūrinės aktualijos ir Vilniaus miesto bei miestiečių gyvenimas atsispindi ir menininkų darbuose. MO muziejaus kolekcijoje – ir ideologiškai Sovietų Sąjungoje nepriimtinas menas. Tai taip pat viena iš daugelio temų, jungiančių kolekciją su būsima paroda.
Parodoje režisierius Oskaras Koršunovas, menininkas Gintaras Makarevičius bei parodos kuratorės Dovilė Barcytė ir Algė Gudaitytė kelia klausimą – koks personažas yra Vilnius šiais laikais ir kokį jį įsivaizduojame ateityje? Kaip ir „Vilniaus pokeryje“ – vieno teisingo atsakymo nėra. Parodoje lankytojas patirs vieną ryškiausių Vilniaus miesto istorijos etapų, stipriai prisidėjusių prie to, kokį Vilnių regime šiandien.
Nežinomo XVII–XVIII a. dailininko nutapytas Motiejaus Kazimiero Sarbievijaus portretas iš TARTLE kolekcijos šiuo metu eksponuojamas MO muziejaus parodoje „Vilniaus pokeris“.
Vilniaus jubiliejaus proga MO muziejuje kuriamos parodos atspirties tašku R. Gavelio „Vilniaus pokeris“ pasirinktas neatsitiktinai. Romane vaizduojamas laikas ir paties romano išleidimo metai yra svarbūs veiksniai, formuojantys parodą.
Pagrindinis romano veiksmo laikas – vėlyvasis sovietmetis – yra didžiąją MO muziejaus kolekcijos dalį sudarančių autorių gyvybingiausios kūrybos metas. Todėl tų laikų socialinės, politinės, kultūrinės aktualijos ir Vilniaus miesto bei miestiečių gyvenimas atsispindi ir menininkų darbuose. MO muziejaus kolekcijoje – ir ideologiškai Sovietų Sąjungoje nepriimtinas menas. Tai taip pat viena iš daugelio temų, jungiančių kolekciją su būsima paroda.
Parodoje režisierius Oskaras Koršunovas, menininkas Gintaras Makarevičius bei parodos kuratorės Dovilė Barcytė ir Algė Gudaitytė kelia klausimą – koks personažas yra Vilnius šiais laikais ir kokį jį įsivaizduojame ateityje? Kaip ir „Vilniaus pokeryje“ – vieno teisingo atsakymo nėra. Parodoje lankytojas patirs vieną ryškiausių Vilniaus miesto istorijos etapų, stipriai prisidėjusių prie to, kokį Vilnių regime šiandien.